Tabbladen

donderdag 19 mei 2011

Dat was een elodie ;-(

Vandaag een feestje gehad, mijn vader gaat met pensioen. Robin had haar Elodie draaijurk aan en die is toch aardig klauter proof dacht ik. Hoe ze het heeft gedaan weten we niet maar ze kwam met een beteuterd gezicht melden dat haar jurk gescheurd was.
Een scheurtje zul je denken, maar er zat echt een scheur van minstens 25 cm in. Ik denk dat ze echt aan een spijker ofzo is blijven hangen. Omdat het om 3 uur gebeurde en we nog een heel feest te gaan hadden hebben we het hele stuk er maar afgescheurd en op de foto heeft ze het in haar hand. Er was toch echt geen redden aan om dit nog te repareren. Ik ga maar kijken of een elodie die 20cm korter is op een spijkerbroekje leuk staat. o'ja, let maar even niet op de speen in haar mond, dat is zo'n snoepding die ze op het feestje gekregen had.

Voor Oma haar verjaardag zal er toch een andere outfit moeten komen.

6 opmerkingen:

  1. Oei, dat is jammer. Als tuniek staat het vast ook nog leuk!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt jammer van je werk.
    gr jennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat zonde. Die is niet meer te repareren nee.
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat jammer zeg! Hoop je er in tuniekversie nog iets mee kunt want het stofje vind ik geweldig leuk.

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch kun je die nog wel maken, de stof is aardig bedrukt, dan valt een stiksel niet zo erg op. Ik gebruik dan een stuk stik en trek, spuit er spuitlijm op en plak dan de stof heel netjes tegenelkaar aan. Dan met een niet de klein zigzagsteekje over de twee lapjes naast elkaar, nog een keertje weer terug met een ander breed steekjes, ik heb zo'n reparatiesteek op mijn machine, die maakt golfjes. De stik-en-tek voorzichtig weghalen, en je zult zien, de jurk is weer zo goed als nieuw! Kind zit toch nooit stil, geen mens die het ziet en alleen jij en je dochter weten het :) Dan kan ze de hele zomer nog genieten van de prachtige jurk!!

    BeantwoordenVerwijderen