Tabbladen

zondag 22 mei 2011

Rode floddertjesstof - jurkje en knooptop

Beginvraag : Wie ziet de fout (2 maal), antwoord aan eind van het bericht.

Op het stoffenspektakel zag ik een flodderstofje met witte vollantjes eraan. Schattig maar wat maak je er nu van????
Een topje en een jurkje dus.
Knooptopje

Het topje heb ik gemaakt naar het idee van een van de Sancho leden. Zie dat ik dat niet op de foto gezet het maar het is een haltertop met achter 2 losse rode flappen die je vastknoopt. Robin was helemaal enthousiast "Handig mam, dan hoef ik mijn armen niet in mouwen te doen, en de paspop heeft ook geen armen".


Het korte jurkje heb ik voor de zekerheid maar met dunne rode tricot gevoerd.
Basis is het patroon "Brooklyn tanktop" uit het boek "Sewing clothes kids love" dat ik verlengt heb. Hij is wat kort (exact 50 cm, dat is de lengte stof die ik gekocht had), maar met een knielange legging eronder leuk of zo voor op de camping kan het wel. En ipv een labeltje in de nek (was ik vergeten) maar een strikje aan de voorkant om te zien wat voor / achter is. Robin begon wel meteen dat er geen labeltje in zat, kleine miere...........


Op de pop zit alles wat strak maar dat komt omdat de pop net een maatje groter is dan Robin, gelukkig groeien paspoppen niet zo snel als kleuters ;-)


En wat was nu de fout? : de stof zit tot 2 maal toe op zijn kop, de bedoeling is dat je de witte strepen ziet en de witte roezels over de rode strepen vallen. Bij het jurkje zag ik dat ik het fout geknipt had en dacht "volgende keer beter". Niet dus, vandaag weer ondersteboven geknipt, sufferd. Maar je ziet het alleen als je met je neus op de stof zit dus als ik niets zeg valt het niet op ook.

3 opmerkingen:

  1. Ik las floddertjesstof en dacht meteen aan pluk van de petteflat haha.
    Leuk gemaakt, enne op zijn kop kan het ook hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke stof , mooie kleertjes, verwerkt de stof makkelijk ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het makkelijk te verwerken. Gewoon onder de locker door en langs de mouwen elastisch biasband. Maar iemand anders vond het dramatisch werken en ladderen, zelf heb ik daar geen last van gehad en ik heb ook geen speciale naalden ofzo gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen