Tabbladen

zaterdag 7 april 2012

Meiden blouse

Al een tijd stond het maken van een blouse voor Robin op de planning. Een paar weken geleden was ik er al aan begonnen maar het afmaken kwam er maar niet van. Geen zin, geen tijd, geen prioriteit enzo nog wat meer. Nu kwamen er deze week 2 schoolprojecten tussendoor en als ik daar tijd voor kan maken dan moet dat toch ook voor een blouse kunnen. Vandaag was de blouse af en Robin stond te gillen zo blij als ze was. De blouse is roze, vandaar ;-)
Robin heeft de blouse getest alsof het een draaijurk was, de hele kamer is ze ermee rondgedanst.


De blouse is nog wat wijd maar hij moet mee op reis eerdaags. Een lekkere luchtige lichte blouse en met die ruitjes zie je het ook niet zo snel als er vlekken op komen (oeps, wat schrijf ik nu). Nog even kijken of ik aan de achterkant nog figuurnaden in de lengte maak zodat de blouse iets minder ruim valt.
De achterpas is a-symetrisch en er moet nog iets op/bij komen. Ik ben nog op zoek naar een borduur.
De ene kant van de kraag is met kleine ruitjes, en de andere kant is met grote ruiten.
o'ja, het is model 16 uit knippie 5 uit 2011, alleen heb ik de achterpas aangepast.


6 opmerkingen:

  1. Mooi!!! En roze is op deze leeftijd altijd goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wunderschön!! Liebe Grüße, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi. Wijd staat leuk en is lekker als het warm is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, wat leuk dat ik je blog heb gevonden! Wat maak je een mooie dingen!!!!
    Heb me ook als volger opgegeven voor de reisblog.
    Vond het gezellig gisteren en hoop dat jullie nog zijn geslaagd bij de IKEA!

    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, zwieren door de kamer alsof het een draai-jurk is. Bridget deed dat ook met het rimpelrokje die ik vorige week heb gemaakt... Volgens haar was ze de bewegingsvrijheid aan het testen !!!

    Wijd is wel lekker als het warm is. Leuk die die a-symetrische pas.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Anoek ,,,die heb je super gemaakt en ook geweldig met afwerking qwa manchet /pas /kraag ...dus toppie :-)


    Gr. Marian

    BeantwoordenVerwijderen