Tabbladen

dinsdag 8 november 2011

Pompom sint en piet outfit

Sinterklaas is weer in aantocht en ik kreeg weer zo'n zin om een sint en pieten outfit voor pompom te maken. Vorig jaar heb ik een outfit voor groep 1D gemaakt maar nu zit Robin in groep 2D dus ook een outfit voor PomPom daar.
Patronen voor kleding kun je hier op de belgische site en hier op de nederlandes site vinden, Sint & Piet specifiek hier. De nederlandse en belgische site hebben soms verschillende patronen.
Net als vorig jaar is Sint gehuld in een mantel gemaakt van een stukje fleece deken van Ikea, zijn jurk is zelf bedacht en gemaakt van een oude linnen blouse ;-)
Piet gaat gehuld in UWYH glimstof wat restjes zijn van de sneeuwwitje jurk en de kraag is van een stukje van een pak carnavalsstof die ik van Lindje kreeg op de clubdag vorig jaar. De zak is van een linnen broek die nooit af is gemaakt, morgen voor school snel even langs de AH om een zakje pepernoten voor in de zak van Sint te doen.
Update, de AH gaat hier om 8:00 open. Vanochtend om 8:00 stormden Robin en ik de AH dus in voor kruidnootjes.
Zojuist heb ik het pakketje afgegeven en de juf was blij verrast.
Zelf lekkers maken voor Sinterklaas? Recepten vind je hier.




En het pakje van vorig jaar kun je hier vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten