Tabbladen

vrijdag 12 februari 2016

Motorjack maar dan anders

Leuk zo'n dochter met een eigen willetje. Ze wil altijd net wat anders dan ik in gedachten heb.
Nu vind ik zo'n motorjack van een stoer stofje leuk, en Robin ook wel maar zij zoekt dan net altijd een andere uit dan ik. Vorig jaar trof ze bij H&M een grijs dierenprintachtige jackje uit met een schuine rits. Het jackje is heeeeel veel gedragen en ook nu komt het soms de kast weer uit, het begint inmiddels wel een beetje smoezelig te worden en het eind van de zomer zal ze er ook wel niet mee halen eerlijk gezegd. Dus.... tijd voor iets nieuws. Laatst bij knipmode kon je een gratis patroon bestellen dus hup een gratis motorjack patroon in het virtuele winkelwagentje gedaan. 

Dus ik gevraagd aan Robin of ze het een leuk idee vond zo'n jack. Ja mam, leuk. De rits wil ik alleen wel schuin en hij moet ook korter en een leuk stofje. Zelf vind ik de deelnaden op de panden wat saai recht dus die moeten ook anders. 

Geen probleem, ik hou wel van een uitdaging om een patroon te verbouwen. Patroontekenenen uit de losse hand kan ik niet, aanpassen om het model wat te veranderen gaat meestal wel. 
Het oorspronkelijke jasje hangt dus op de paspop en de patroondelen van het motorjack heb ik er overheen gespeld. Met een viltstif ben ik nu aan het aangeven wat er anders moet en ik geloof dat dit gaat lukken. We hebben een leuk blauwe stofje met bloemen liggen maar ik geloof dat de print te groot, die bloemen vind je niet meer terug op het jack met 







1 opmerking: