Tabbladen

zondag 20 januari 2013

Een draak met een zwaard (muts)

Gister voor Robin een ski jack op de kop getikt in de kleur ORANJE. Maar een roze muts kleurt daar niet zo bij dus ik op zoek naar een mutspatroon vandaag en terwijl Robin aan het schaatsen was heb ik een muts gemaakt. Het patroon was snel hier gevonden, klik.
Ons draakje was erg makkelijk "de kleur maakt niet uit mam, 't is allemaal wel goed". Bij het zien van de muts riep ze blij "een draak met een zwaard" en ik kon kletsen wat ik wilde, het bleef een draak met een zwaard ipv een draak met een staart.
Oh ja, de staart staat niet op het patroon en de ogen en de mond ook niet, eigen inbreng is dat.
Het maakproces werd nog wel wat aangepast ook want toen de muts bijna klaar was bedacht ik dat ogen op de muts ook wel leuk zou zijn. Alleen was het een borduurpatroon van 2 ogen dus moest ik wel steeds op tijd de machine stoppen om de naald over de al gemaakte stekels heen te krijgen om aan volgende oog te borduren.

Enne, dit is maatje small van de kindermaten en het patroon is inclusief naadtoeslag al kon ik dat nergens vinden.




1 opmerking:

  1. Wat een leuke muts! Je dochter is ook blij. Ik zou bij model 2 ook de oren bedekken. http://www.farbenmix.de/shop/alle-Kreativ-Ebooks/Stirnband-Kreativ-Ebook::7250.html
    Dat ga ik ook doen bij versie 2 van mijn muts.

    BeantwoordenVerwijderen