Tabbladen

zondag 11 december 2011

FM Adventtas, stand op dag 11

Bij Farbenmix is een leuke adventkalender. We maken een tas. We zijn Robin en ik en op Sancho wordt de tas ook door heel wat dames gemaakt en wordt er druk over gespeculeerd hoe het resultaat zal worden. Want wat voor tas het wordt is niet bekend, alleen wat je er voor nodig hebt. Iedere dag verschijnt er een stapje van de beschrijving die je ook per dag uit moet voeren. Ieder stapje kost gemiddel een kwartiertje. Vandaag is een deel van de opdracht af, het is een zakje in de vorm van een uiltje. Ik gok dat er een grotere tas bij komt waar dit uiltje aan komt te hangen. De lusjes aan het uiltje bij de rits zijn er vast om de haken en sleutelringen aan vast te maken, maar dat is een gok van mij.


De tas heb ik aan Robin beloofd, maar die was vandaag wat teleurgesteld over het uiltje. Dagelijks kijkt ze naar de uit te voeren stap, ze is dapper aan het knippen geweest van de patroondeeltjes maar nu vond ze het maar een klein tasje.
Bij het naar bed gaan melde ze nog even dat ze een tas wilde die groot genoeg was voor haar knuffels, en dat die uil daar duidelijk niet aan voldeed.

Best lastig trouwens om aan iets te werken waarvan je niet precies weet hoe het wordt. Meestal zoek ik toch de stofjes uit op basis van wat het resultaat moet worden maar hier kan dat niet als je tenminste netjes iedere dag het stapje maakt. 

2 opmerkingen:

  1. wat lief om je dochter zo serieus te zien knippen. Ik vind hem erg mooi het uilentasje. Ik ben benieuwd hoe hij uiteindelijk word.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze was er echt helemaal in verdiept ;-) Het resultaat van de tas heb ik net geblogged.
    Groet, Anouk

    BeantwoordenVerwijderen