Tabbladen

donderdag 20 oktober 2011

Winterjas uit knip september 2011


Het heeft even geduurd, een week of 6 zelfs en de jas is herhaaldelijk in de hoek beland maar nu toch eindelijk is hij af.
Het was wat pas en meetwerk om de ruiten aansluitend te krijgen maar dat is aardig gelukt. De split aan de binnenkant is helaas niet zo fraai als ik zou willen. Volgende keer toch maar wat netter de naaibeschrijving volgen. Ik ben namelijk altijd nogal eigenwijs dat ik het op mijn manier doe en dat pakt meestal goed uit maar in dit geval niet. Ik heb namelijk 1 middenachter voeringpand gemaakt ipv 2 onder en de bovendelen maar dat was niet zo'n goed idee. De knoopsgaten heb ik flink geoefend en na een knoopsgat of 10 had ik het onder de knie ;-).
Jasdetails : Kraag, voorpand, piping aan de binnenkant en helaas een lelijke split aan de binnenkant.
Maar, het is allemaal gelukt en ik ben tevreden erover.
Het was een leerzaam project wegens een paar nieuwe uitdagingen.
  • voor het eerst schoudervullingen met een "snorretje" in de mouwkop gemaakt
  • voor het eerst knoopsgaten met mijn machine gemaakt, met flink wat oefengaten ;-)
  • voor het eerst een winterjas voor een volwassene gemaakt
  • voor het eerst een jas met versteviging erin
  • voor het eerst een split in een jas maken.
  • voor het eerst een jaspatroon een maat vergroot 

En het patroon is jas 3 uit knipmode September 2011.

6 opmerkingen:

  1. Nou je mag trots zijn op jezelf. Zoveel nieuwe dingen in één jas!!! En ook nog eens een ruit... Hij is mooi geworden.

    Je bent eerder klaar dan ik met het "ruitjes"-project. Bij mij ligt 'ie constant in het zicht op m'n stoel... Ik kan hem gewoon niet vergeten, grrr. Zou er morgen gewoon aan moeten beginnen ben ik er van af!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jas,en zo leuk afgewerkt met dat bloemen randje van binnen.Petje af! Het was een mega klus zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Collie, maandag showdag toch? Zet je eraan (je bent na de nachtjama toch in de ruitjes modus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor!! En hij staat je goed!

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dat is een gave jas zeg.. Hij staat je echt heel erg goed!

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow mooie jas! En wat lopen de ruiten mooi door.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen