Tabbladen

zondag 14 november 2010

Shirt met japanse dametjes

Een nieuw shirt met japanse dametjes voor Robin.


Op de clubdag had ik een doos met stofjes van de stoffenkraam in ontvangst mogen nemen met leuke tricot met japanse dametjes. Robin was er helemaal weg van. Omdat ze inmiddels duidelijk weet wat ze wel en vooral niet wil had ik op een stuk papier 2 verschillende modelletjes Antonia van FM getekend zodat ze kon aangeven wat ze leuk vond. Madam ging met de stiften aan de slag, het moest een grijze onderkant worden met rood boven en een zwart strikje en zwarte mouwen. Zie hieronder in stift het ontwerp van een 4-jarige. In grijs potlood de ideetjes die ik getekend had ;-)


Het stofje was een drama om te naaien, het flubberde alle kanten op zodat ik het halsboordje echt niet netjse kreeg. Het voor Robin zo noodzakelijke striklintje bij de hals is er dus niet gekomen omdat ik na het stikken van het rondje met een tricot biesje ben overgegaan op een hals met elastisch biaisband. Maar aangezien Robin weet wat ze wil riep ze zodra de trui af "maar het strikje zit er nog niet op". Net geen zwart lint meer in huis maar met een lint dat ik uit de binnnenkant van de schouder van een shirt van mij heb gevist is er toch een acceptabel strikje gekomen. Met strik en nu een hele blije kleuter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten