Tabbladen

zondag 3 december 2017

Kat in de zak

Laatst zag ik op het www een trui voorbij komen met een buidel voorop waarin je kat past.
Nu vindt onze tijger het erg fijn om op schoot te kruipen onder een dekentje dus die trui die leek mij wel wat voor Robin.

Ik vond een stevige joggingstof met een heerlijke fluffy binnenkant.
Voor het patroon nam ik eerst een patroon van een hoody uit de knippie over. Alhoewel ik die 3 maten te groot overnam bleek hij toch nog wat klein dus ik voegde wat centimeters toen. Omdat Robin niet zo groot is moest de trui echt ruim zijn om onze inmiddels bijna 3kg wegende Tijger er in kwijt te kunnen.

Uitvogelen hoe het patroon verder te maken was wat gedoe. De stof moet niet teveel rekken en lekker zacht zijn maar bleek toch wel dik. Zo kwam ik met de buidel, het voorpand en de boord op 4 lagen vrij dikke stof uit. De buidel maakte ik hoog en een heel stuk breder dan het voorpand.  Mijn locker kon gelukkig net de dikke lagen stof aan. De buidel heeft een tunnel met een koord erin en dat loopt door tot in de zijnaad. Middenvoor zitten er twee kamsnaps in de buidel waarmee de buidel als er geen kat in zit gesloten kan worden. De mouwen voorzag ik van duimgaten zodat de trui lekker over Robin's handen kunnen, het is een echte woontrui geworden.
Eerst waren er oortjes voorzien op de hoodie maar de stof is te dik om leuke oortjes te krijgen. In plaats van nestels bij de koordjes maakte ik een soort labels van snappap met een opening voor het koord. Met de ponstang maakte ik twee gaatjes per label en de afstand tussen de twee gaatjes knipte ik weg met de schaar. Labeltjes vastgestikt op de plek waar het koord komt. De uiteinden van de koorden voorzag ik ook van een snappap eind.
Het was best wat werk om de trui te maken omdat het maak en denkproces door elkaar heen liepen en ik tijdens het naaien nog aan het bedenken was hoe eea te doen.
De trui is geslaagd. Robin, de kat en ik zijn tevreden ;-)

Dit is de trui die ik als voorbeeld nam http://www.coolthings.com/mewgaroo-hoodie/









Geen opmerkingen:

Een reactie posten