Tabbladen

maandag 19 juni 2017

Een ruimtevaartjurk

Een ruimtevaartjurk. Bij Robin op school heeft de projectweek dit jaar het thema ruimtevaart. Laat ik nu net bij www.kleurenmix.nl een leuke coupon van deze gave stof vinden. Robin vond de stof super en wilde graag een shirt ervan. Omdat ik een ruimtevaartshirt al snel wat jongensachtig vind heb ik er een jurkje van gemaakt.
De basis voor het patroon is het Antonia patroon van Farbenmix waarvan ik zo ongeveer alles een beetje verknasterde. Dit patroon kocht ik ooit toen Robin een jaar of 3 was en ik gebruik het nog, wat een heerlijk patroon is het.
Het gat in de mouw is op verzoek en zelf bedacht in aan de mouw en de onderrand een los stuk gele stof die moet gaan omkrullen. De stof is nu nog niet gewassen dus ik hoop dat na een wasrondje de boordje mooi krullen (en de stof niet teveel gekrompen is)
Morgen op model even de gele onderrand bijknippen op de juiste lengte.
Om het pyama effect te voorkomen heb ik het jurkje aardig aansluitend gemaakt.





1 opmerking: