Tabbladen

zondag 3 januari 2016

Dinotrui bij groene broek

Zoals inmiddels duidlijk is heeft Robin een voorkeur voor glimmende broeken. In de stoffenwinkel koos ze dan ook een glimmend groen stofje voor een broek. Bij een groene broek moest natuurlijk nog een bijpassend shirt. Na een bezoek aan Naturalis naar de Dinodagen viel de stofkeus op een digitale dinoprint. Omdat het wel heel veel dino's zijn en op de stof een paars meertje staat kocht ik er een lap paars bij.

Robin had een complete dino trui in gedachten maar met wat bijsturing (foeifoei) kwamen we toch uit op een trui met raglanmouwen in paars.  Ik gaf wat hints over een kolletje en ronde zakken op de trui. Ik schetste een model en Robin tekende vervolgens onderstaande trui. Dino voor en eachterkant en paarse zakken, mouwen en kol en een paars boord.

De broek maakte ze met wat hulp zelf al een paar dagen terug (laguna legging van Farbenmix en dan een beetje groter maken omdat hij niet helemaal strak moet).


De trui is het patroon Mareen met zelf toegevoegde ronde zakken. Ik had nog groen elastisch paspelband wat leuk afsteekt tussen de stiksels.

De trui is iets langer gemaakt dan het patroon aangeeft omdat ik bij een strakke broek een kort truitje maar niets vind.

De kol is van dubbele stof. De buitenkant is dinoprint, de binnenkant is paars. Zo kan hij op twee manieren gedragen worden. De paarse boord van het ontwerp is gesneuveld, ik vond het wel een erg bont geheel worden met ook nog een paarse boord onderaan.
Robin is helemaal blij met haar trui en broek en wil de kleren morgen meteen aan naar school.



2 opmerkingen: