Tabbladen

zaterdag 4 april 2015

Creatieve vibe, mandje voor vakantie



Zojuist kreeg ik ineens een creatieve vibe.  Ik sprong op van de bank, Erik vroeg nog of er wat was maar het was een creabea oprisping. Op naar boven naar het tafelzeil en een lap met hollands motief die ik van vorig Sancho weekend uit de grabbelstapel gevist heb. Twee vierkanten van ongeveer 40 X 40 cm, 16 kamsnaps en wat biaisband en zie hier  : een camping en caravanproof mandje. Broodjes, fruit of nootjrs, het ksn er allemaal in. Snappies los en het is een platte lap, handig om onderweg je broodjes op te smeren. 

Werkwijze : 
- twee evengrote lappen knippen, ongeveer 40*40 is mijn mandje
- de lappen op elkaar leggen en en ze doorstikken, bij mijn voorbeeld heb ik op de ruit van het hollands motief doorgestikt
- lusje maken van band en dan aan een zijkant stikken
- biaisband om hele lap stikken
- de hoeken tegen elkaar vouwen en even met een knijper vast zetten om te kijken of je mandje leuk staat. Dan op de plaats van de knijper kamsnaps in de stof doen zodat je de zijkanten aan elkaar kunt klikken. 
- ik deed aan beide kanten van de lap snaps zodat het manden op twee manieren te gebruiken is.

Dit mandje is gemaakt zonder versteviging maar dat is omdat ik ze op vakantie dan lekker weg kan proppen. Wil je een steviger mandje dan kun je de stof verstevigen. 



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten