Tabbladen

vrijdag 17 juni 2011

Ottolodie (Elodie + ottobre jurk)

Het bovenstuk van de ottobre jurk 17 uit het zomernummer van 2005 (van de clubdag) maar dna minder lang.
De onderkant is een variant op de elodie. Omdat ik niet genoeg stof had voor 8 rokdelen van de elodie heb ik er 6 gemaakt en ze allemaal een cm of 2 breder gemaakt. Volgens mij is hij aardig aan de wijde kant voor Robin maar dat zie ik overmorgen pas als ze terug is van een logeerpartijtje.



Grrr, de blinde rits in de zijnaad heb ik er 3 keer uit moeten peuteren omdat hij steeds scheeft zat en de jurk heeft ook 2 weken in een hoek gelegen wegens een weigerachtige naaimachine die nu gelukkig weer mooie steekje stikt (al heb ik wel net 2 tweelingnaalden verknalt op een tricot jurk). En blogger draait de foto's die op mijn PC recht staan weer stiekem om.
De rok lijkt wat door te schijnen, maar even kijken als Robin de jurk aanheeft of hij ook doorschijnt. Anders er nog maar een binnenrok inmaken.

2 opmerkingen:

  1. Mooie jurk zeg! Ben benieuwd hoe ie bij je dochter staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurk, leuk idee om de ene helft van de bovenpas in een contrast kleur te maken!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen